Welkom bij Rijvereniging Varsseveld en Ponyclub Varus

Lessen
 Reglement

Nationale titel voor verenigingsteam RV

Op het regiokampioenschap pakten ze het reservekampioenschap, maar op het KNHS-kampioenschap voor verenigingsteams haalden ze de volle buit binnen. Gesteund door een grote schare fans en gevolgd door vele clubgenoten, werd RV Varsseveld nationaal kampioen van 2017.

De resultaten van vier dressuur- en vier springcombinaties volgen van 23 teams is haast onbegonnen werk. Toch zit er niets anders op als je wilt weten hoe de kansen liggen voor het nationaal verenigingskampioenschap.
Als alle combinaties op 2 september 2017 hun proef hebben gereden, wachten de deelnemers en de talloze meegereisde clubgenoten en supporters samen rond de barbecue van Karin op de einduitslag. De dressuurscores druppelen binnen. Met de minuut stijgen de kansen. Maar wat hebben de springers van de andere clubs gedaan? Er zijn best veel springfouten gemaakt, weten we. Er worden vrienden van 'concurrerende' teams gebeld, sms'jes verstuurd. "We zijn minimaal vijfde", is de voorzichtige conclusie, dus tijd om op te zadelen voor de prijsuitreiking. En dan komt het hoge woord eruit: kampioen van Nederland! De stemming is jolig, dus niet iedereen gelooft het meteen. Maar als twee dozen met oranje dekens en een tas vol medailles en andere prijsjes worden overhandigd, is iedereen overtuigd. De nationale titel is het vervolg op het reservekampioenschap van de regio.
Hetty Blekkink-Gussinklo/Eindelijk, Gert-Jan Heinen/Goliath, Mieke Naberink/Galaxy en Merel Tolkamp/Steel Stables Mocart rijden een fantastische dressuurscore (805,5 punten) bij elkaar van gemiddeld ruim 201 punten per combinatie. In de springarena doen Hetty Blekkink-Gussinklo/Eindelijk, Lotte Cent/Gielijan, Gert-Jan Heinen/Goliath en Linda Vrieze/Power samen drie balken vallen. RV Varsseveld houdt 781,5 punten over, drie meer dan Nunspeet.
De huldiging en de kampioenenparade zijn onvergetelijk. Jammer dat dat gebeurt in een nagenoeg leeggestroomd stadion. Het clubbestuur zal de deelnemers op een later moment eren. Het kampioensviertal van regio Gelderland in de klasse L, dat nationaal elfde werd, wordt daarbij zeker niet vergeten. Op de Hippiade bestond dat team uit Serra Aalderink, Ilja Bergsma, Harm Bruil, Lynn Hilferink en Merel Tolkamp.
Individueel waren er in Ermelo geen prijswinnaars.
(foto's: Facebook e.a.)

Nieuws: