Yes, they did it again; Ook RV Varsseveld KNHS kampioen 2014 6-tal!

Als allereerste kwamen de dames zaterdagmorgen in Ermelo vroeg aan start. Opnieuw wist onze instructrice Sabine het allerbeste uit ons team te halen.
Een aantal kleine foutjes bracht ons aan het twijfelen over de afloop, maar toen de eerste scores op het bord stonden, kwam er langzaam toch weer meer hoop op een goede afloop.
De juryleden waren het er desgevraagd echt wel over eens. ‘Door de dames uit Varsseveld werd geréden. Het team was één geheel en de foutjes die er kwamen werden rijtechnisch correct en snel opgelost; een genot om naar te kijken’.
Onze leden Marie Louise Gal met haar paard Merlin, Miranda Kock met Esprit, Corinna Peters met Whiskey, Elke Schuurman met A touch of Dutch, Anja Splitthof met Mona, Melanie Welkamp met Evita, en Juliet Wentink met Royalty, werden met de mooie scores van 170 en 175 punten KNHS kampioen bij de 6 tallen.

Onze individuele deelnemers, Mieke Naberink en Marian Navis reden op vrijdag hun selectie proef. Beide reden een mooie en constante proef, maar in dit veld van nationale kanjers zat er dit jaar voor hen nog geen finaleplaatsje in. Een mooie ervaring rijker en weer met veel inspiratie was dit kampioenschap ook voor hen een prachtige wedstrijd.

Voor het verenigingskampioenschap kwamen voor onze RV in de dressuur aan Start: Anke Abbink, Arienne Ankersmit, Miranda Kock en Saskia Spaan. Deze dames reden individueel een erg mooie dressuurproef, zonder grote fouten. Daarna maakten de 4 springruiters Angelique van Arem, Ester Blekkink, Thijmen Bastiaan ter Maat en Wencke Vrieze, samen slechts 1 springfoutje voor in de uitslag, waarmee de eindscore op 767 punten kwam. Dit leidde tot een 7e plaats, nét buiten de prijzen in het grote klassement. Tussen plaats 4 tot 10 zaten slechts 11 punten verschil, ook de andere teams hadden een erg goede verrichting laten zien.

Nadat we alle ruiters van onze club hadden zien rijden was er even tijd om gemoedelijk bij elkaar te gaan zitten bij de paardentrailers en de barbecue die we hadden meegebracht. Erg fijn om te zien dat een zo grote schare supporters met onze ruiters meeleeft en deze dag zo tot een onvergetelijke heeft gemaakt.
Dank jullie wel allemaal voor de gezelligheid en steun en proficiat aan alle ruiters!