6 tal van Varus Nederlands kampioen!

Zaterdag 30 augustus lieten de leden van PC Varus stuk voor stuk topprestaties zien op het outdoor KNHS kampioenschap 2014, de Hippiade in Ermelo.

Het zestal bestaande uit Sanne Demkes, Melissa Jacobs, Jo-anne Koch, Bente Legters, Romy van der Veen, Sophie Wasseveld, Juliet Wentink en Julia Zwanenburg reed onder leiding van Sabine Bouwman een magistrale proef.
Met een score van 69% was dit dan ook ruim voldoende voor het nationaal KNHS kampioenschap in de klasse L!

Ook de Varus leden, deelnemers aan het verenigingskampioenschap lieten stuk voor stuk zien, dat er kwaliteit uit Varsseveld komt.
Met de resultaten van de vier amazones: Sanne Demkes, Jade Diepenbroek, Kristy de Roo en Juliet Wentink, allemaal dressuurscores boven de 200 punten en daarbij 3 foutloze parcoursen in de uitslag Na het rijden van Gert Jan Heinen, Elissa Oriens, Kristy de Roo en Sophie Wasseveld Mochten deze amazones en ruiters van team 1 het reservekampioenschap mee terug naar Varsseveld nemen.
Maar ook de kinderen in team 2 leverde een felle en succesvolle strijd. De 4 dressuurproeven van Silke Bruil, Isa Bulten, Jo-anne Koch en Jade Woeltjes waren ook allemaal goed voor scores boven de 190 punten. En met totaal 4 strafpunten in het parcours in de uitslag gereden door Bente Bruil, Silke Bruil, Noortje Mentink en Mieke Naberink was dit totaal resultaat goed voor een prachtige 4e plaats.

Wat een niveau!
Allemaal van harte gefeliciteerd, we zijn trots op jullie!

Na afloop hebben we bij de trailers nog gezellig nagepraat bij de barbeque van de familie Legters.
Dank jullie wel allemaal voor deze sportieve en gezellige dag!