40-jarig bestaan ponyclub Varus

Op 1 mei 2005 vierde de ponyclub haar 40-jarig bestaan. De weergoden waren ons bijzonder goed gezind: de temperatuur liep op tot maar liefst 28 graden!
's Morgens stond een puzzelrit op het programma. De leden vertrokken op hun pony in groepjes, o.l.v. ouders, vanaf 't Vlakkee. Onderweg moesten de nodige vragen worden beantwoord en opdrachten worden uitgevoerd. Zo werd er was opgehangen, werden er darts gegooid, een eierrace gehouden en moesten de pony's wortelhappen. Een pauze was er bij de fam. Ditzel, waar kinderen en pony's even konden uitrusten. Bij terugkomst (na zo'n 2 à 2,5 uur) kregen de pony's een lunch aangeboden en deze lieten het zich goed smaken.
's Avonds was het groot feest bij De Radstake. Er werd een playbackshow gehouden met spetterende optredens van zowel kinderen als ouders.
Er waren optredens van o.a. Village People (activiteitencommissie), Luv, Marco Bosato en Do, Meatloaf, Abba, K3 (instructrices) en Johan Venderbosch (bestuur; dit waarschijnlijk om de jury te beïnvloeden!). Bij de kinderen was er een 1e prijs voor Silke Smits die in haar eentje een nummer van Kinderen voor Kinderen ten gehore bracht. Daarnaast werd er door de deskundige jury bestaande uit Mw. Vaartjes-de Vries, Johan Venderbosch, Betsie Hagens (zij zijn allen ereleden van de ponyclub) en Harrie Huls (oud-voorzitter) een extra 1e prijs uitgereikt aan Jean Ankersmit. Met zijn perfecte imitatie van Sugar Lee Hooper (hij had zelfs zijn hoofd en benen kaalgeschoren) zorgde hij voor een waanzinnig slotoptreden!
De prijsuitreiking werd gedaan door de heer Van Balveren, wethouder Sportzaken van de nieuwe gemeente Oude IJsselstreek.
De leden van de activiteitencommissie ontvingen, uit handen van het bestuur, een bloemetje voor het vele werk dat zij verzet hebben om deze dag tot een succes te maken. Voor de leden was er een herinneringsmok. Een zeer geslaagde dag dus.